Karen (Danyi Judit) és Gabe (Cseke Péter) |
Három ember, három élet, csak három perc ma a nyár, ahogy hármunkra rátalál...
A Vacsora négyesben egy olyan mélységekbe hatoló egyedülálló stúdiódarab, amelyben nincs olyan jelenet, hogy mind a négy szereplő a színpadon volna. Persze emellett az érdekesség mellett a dráma szól négy emberről, akik percről percre értelmezik át, hogy tulajdonképpen milyen viszonyban is vannak egymással.
Ha kiugranál az ablakon, és éppen van is rá alkalom, annyi minden van a világon, az ablakot majd szélesre tárom...
Karen (Danyi Judit) és Gabe (Cseke Péter) külsőleg csodás házasságban élnek (vagy csak beletörődtek abba, hogy mindketten változnak), szenvedélyük a sütés-főzés, a receptgyűjtés és az együttlét a barátokkal. Julie (Magyar Éva) a rend szerinti kimondhatatlan nevű csodálatos ételkölteményeket felsorakoztató vacsorára azonban férje, Tom (Szerednyei Béla) nélkül érkezik, aki ügyvéd lévén fontos és sürgős ügyben van távol. Karen és Gabe olyan önfeledten áradoznak legutóbbi olasz útjukról, hogy Julie nem bírja tovább, kénytelen bevallani, hogy Tom válni akar, hiszen egy új nőben találta meg mindazt ami egykor Julie volt, vagy esetleg sosem volt.
...ha hibázol is, hiányzol nagyon...
Julie (Magyar Éva) és Tom (Szerednyei Béla) |
Mi a jó házasság titka? A kommunikáció, a boldog család, a szex, az érzelmek által összetartott lelki kötelék? Valahogy mindenki mindent megpróbál, de vajon létezik-e egyáltalán válasz erre a kérdésre? Gabe egyik allegóriája a modern emberek életviteléről és a tapasztalataik hiányában történő meggondolatlanságukból eredő óriási károkozó képességükről a következő: a szabadsággal rendelkező, felelős és döntéshozó felnőttek pont olyanok, mint az építőkockával játszó gyermekek. Hosszú-hosszú ideig legjobb tudásuk szerint építkeznek, de ahelyett, hogy akár egy pillanatig is megcsodálnák a birodalmukat, amint végre minden készen van, azonnal lerombolják az egészet...
A jövőm nem zavar valahogy megleszek, de a múltammal mit kezdhetek?
Nehéz írni egy ennyire komplex darabról, hisz a Vacsora négyesben mindezek mellett még megannyi égetően kényes kérdést vet fel. A legfelkavaróbb, hogy nem csak a széthulló, de az elvileg tökéletesen működő és boldog házasságon belül is olyan jeleneteket és életképeket vizsgál, amik bizony, ha megkapargatjuk a felszínt, koránt sem tűnnek egészségesnek.
Itt van mellettem a bánat, a félelem szólt még a magánynak, ők így hárman, őrzik a képed, ami folyton arról énekel, hogy égessetek el...
Mesternégyes kelti életre a jeleneteket, Danyi Judit hangjába Kecskemét óta külön szerelmes vagyok. Magyar Éva pont kellemesen illeszkedik bele, ugyanakkor szerepe szerint lóg is ki a társaságból, míg Cseke Péter és a darab rendezője, Szerednyei Béla le sem tagadhatnák, hogy megannyi szerep, talán vagy ezer előadás és valódi barátság fűzi össze őket. Lehet, hogy ettől is lesz ez a kényes Vacsora négyesben ilyen szenzációsan érdekes és felkavaró darab. Minden szempontból a lehető leghatározottabban ajánlom, hogy mi is tegyünk eleget ennek a vacsorameghívásnak...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Csak moderálás után kerül megjelenítésre!